dimarts, 12 d’octubre del 2010

Novel·la versus poesia



"Jo no volia escriure poemes de cap manera, jo volia escriure novel·les. Vaig començar a escriure Jill així que vaig deixar Oxford el 1943. Va ser publicada el 1946, quan ja feia dos anys que l’havia acabada i aleshores ja n’havia escrit una altra, Una noia a l’hivern. (...)  Però mai no vaig aconseguir escriure una tercera novel·la, tot i que ho deuria haver intentat durant cinc anys. Em vaig sentir una mica estafat. (...)
Encara ara crec que les novel.les són molt més interessants que els poemes –una novel·la és tan extensa, pot ser tan fascinadora i difícil... Crec senzillament que eren massa difícils per a mi. He dit en algun lloc que les novel·les són sobre altra gent i que els poemes són sobre un mateix. Em sembla que aquí hi havia el veritable maldecap, de veritat. No sabia prou coses sobre els altres, no m’agradaven prou."                 


("A voice for our time", entrevista de Miriam Groos a The Observer )
  



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada